Köpvillkor


Fraktavgift

Vi har enhetsfrakt 59 kr för alla försändelser, om inte annat anges i samband med köpet.

Reklamation och returfrakt

Har du fått en felaktig eller fellevererad vara, skall du anmärka detta till oss inom 10 dagar från varans ankomst. Vi ger dig då ett returärendenummer och du kan returnera varan och få den utbytt. Vid retur av en felaktig eller fellevererad vara står vi för frakten. Gäller endast inom Sverige. Endast returer med returärendenummer krediteras.


Öppet köp och bytesrätt i 14 dagar.

 

Betalning

Betalning sker med kontokort, vi tar Visa och Mastercard.
Till kreditgodkända företag kan vi även sälja mot faktura.

 

Leverans

Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar för varor som finns på lager.

 

Allmänt

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer, alternativt organisationsnummer, registreras i vårt kundregister. Vi gör allt vi kan för att tillhandahålla så korrekt information som möjligt. Vi reserverar oss dock för eventuella fel i produktinformationen, såsom pris, produktens egenskaper, utseende m m. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

 

Beställning

En beställning på officemakers.se är genomförd i det ögonblick du bekräftar köpet och erhåller en orderbekräftelse från oss. Om du inte erhåller en orderbekräftelse bör du kontakta oss på info@officemakers.se eller telefon 08-202490 för att kontrollera att din beställning har mottagits av oss.

 

Observera att en beställning förmodligen har genomförts om du har bekräftat köpet även om du inte erhåller en bekräftelse!

 

Leveranssätt och fraktkostnad

Våra leveranssätt

 

Vi erbjuder olika leveranssätt beroende på var paketet ska skickas och om du är privat- eller företagskund.


Observera att paket som skickas med Posten eller DHL måste hämtas ut från servicestället inom 14 dagar. Om du beställer som företag och vill ha ditt paket levererat direkt till en företagsadress kan du få ditt paket levererat med DHL Paket. Observera att företagspaket levereras dagtid och inte aviseras. De kan endast levereras om någon finns på plats för att ta emot paketet.


Vi levererar till adresser utanför Sverige, men endast inom EU. För beställningar utanför Sverige debiteras fraktkostnad enligt separat prislista. Att vi endast levererar inom EU, innebär att vi för tillfället INTE levererar till Norge, pga höga tullbehandlingsavgifter och krångliga regler. Alla levererade varor är Art & Office Stockholm AB:s egendom till dess att du har betalat varan.

 

DHL ServicePoint

Dina varor levereras av DHL till ett av deras utlämningsställen. DHL Servicepoint aviseras alltid med SMS. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar oss.

 

Posten postpaket eller A-Post (brev)

Dina varor skickas med Posten och kommer att levereras antingen med Postpaket eller Brev. Normal leveranstid från det att försändelsen lämnar oss är 1-3 vardagar. Mindre beställningar kan skickas med A-Post (brev) och delas då ut i brevlådan.

 

DHL Paket till företag

Dina varor skickas med DHL företagspaket. DHL Paket kan endast levereras till företagsadresser och det måste finnas någon på plats för att ta emot paketet, annars går det i retur. Ingen avisering sker.

 

Hämta ut själv

Du hämtar själv varorna i en av våra butiker och betalar på plats, kontant eller med kort (VISA/Mastercard). När alla dina saker finns på plats meddelas du via email. Varorna reserverade i 7 dagar hos oss. Observera att detta inte är samma bekräftelse (orderbekräftelsen) som du får när du lägger din beställning. För att underlätta vid uthämtandet är det bra om du har med dig denna bekräftelse, eller ordernumret som du fick när du gjorde beställningen.

 

DHL Utrikes

Detta är det enda tillgängliga alternativet för leverans utanför Sverige. Paketet levereras direkt till dörren i de flesta länder. Normal leveranstid är en till två veckor.

 

Leveranstid

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss (officemakers.se). Sedan tillkommer fraktbolagets (Posten/DHL) leveranstid (oftast 1-3 vardagar).


Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.


Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

 

Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress eller telefonnummer kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan heller inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning inte kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss skall du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

 

Vi lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter i vårt kundregister. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter.

 

Uppgifterna används för betalning och leverans.Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part. Din e-mailadress används, då du har godkänt detta, till utskick av våra nyhetsbrev. Du kan när som helst avanmäla dig från dessa genom att kontakta vår kundservice.

 

Betalning

Faktura

Fakturabetalning erbjuds endast till registrerade fakturakunder.

 

Kortbetalning

Vi tar emot korten VISA och Mastercard/Eurocard. Vi är mycket noggranna med säkerheten när du anger kreditkortsnummer. All överföring sker krypterat (SSL) och vi lagrar aldrig ditt kreditkortnummer. När du lägger din beställning reserverar vi beloppet på ditt konto och betalningen dras först när din beställning skickas från oss.

 

Som kund har du skyldighet att se till att det finns pengar på ditt konto tills vi dragit köpesumman. Om kontot inte har täckning eller om det av annan anledning inte går att dra pengarna har vi rätt att fakturera det aktuella beloppet eller låta köpet gå tillbaka.

 

Avbokning vid kortbetalning

Om du har betalat med kort och något i din order avbokas av dig eller oss släpps reservationen automatiskt och du har tillgång till beloppet inom en vecka.

 

Ångerrätt och returer

Full ångerrätt gäller inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. (Standard enligt Distans- och hemförsäljningslagen) Nyskick innebär, förutom att varan ska vara oanvänd och oskadad, också att alla etiketter och kartonger/förpackningar är intakta och oskadade. Returnera ej genom att fästa frimärken, fraktsedlar eller tejp direkt på orginalförpackningen. Den blir då skadad och fullt belopp kan ej återbetalas. Förpacka din retur väl så att den inte skadas under transport.

 

Returrätt gäller inte för beställningsvaror eller för kampanj- och reavaror. Dessa anges speciellt i webbshoppen.

 

Vi återbetalar ej fraktkostnader.

 

Återbetalning vid fakturaköp

Om du returnerat en del av en order drar du av beloppet på det du returnerat och betalar resterande belopp på fakturan. Den krediteras då vi tagit emot din retur. Om du redan har betalat kommer återbetalning att ske till dig.

 

Återbetalning vid kortköp

Om du betalat med kort så kommer vi att kreditera retursumman på ditt kort.

 

Returfrakt

Om du ångrar ditt köp, kan du skicka tillbaka den till oss och vi krediterar hela köpesumman inklusive fraktkostnad, om varan returneras inom tiden för ångerrätt. Du betalar returfrakten själv.

Är varan felaktig eller fellevererad, står vi även för returfrakten.


OBS! Om du vill returnera din vara med DHL, kontakta oss på info@officemakers.se för att få en returfraktsedel.
Säkerställ att du får ett inlämningskvitto när du lämnar in din retur på ditt serviceställe.

Art & Office Stockholm AB betalar max en returfrakt per order.

 

Returadress

Art & Office Stockholm AB, Returer, Stora Nygatan 27, 11127 Stockholm.

 

Reklamation

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@officemakers.se eller ringa 08-202490. Du får då en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Vi gör en bedömning då vi tagit emot varan och kontaktar dig då för vidare information. Observera att kläder som reklameras måste måste vara rena och oanvända.

 

Outhämtade paket

I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället debiteras vi en avgift av fraktaren för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För denna kostnad, samt administrativa kostnader för den hantering detta orsakar oss, debiterar vi kunden för närvarande 300:- per outhämtat paket. Det är därför alltid billigare och bättre att hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss om man inte önskar varan/varorna.

 

Vår miljöpolicy

 

  • Vi strävar efter att miljöarbetet ska bli en naturlig del av den löpande verksamheten och att miljöhänsyn ska tas i alla situationer och på alla nivåer i företaget.

  • Vi ska kontinuerligt utöka miljöanpassningen och utvärdera vårt miljöarbete i enlighet med rådande lagar och regler.

  • Vi ska verka för att våra leverantörer använder miljöanpassade varor.

  • Vi ska hushålla med råvaror och energi och utnyttja möjligheterna till återanvändning och återvinning.